2011. augusztus 10., szerda

Szilvás crumble

Nagyon szeretem a meleg szilvát, sőt még annál is jobban. Én voltam az, aki a menzán mindenki kikotort szilváját megette, és aki szerint a szilvásgombócban egyszerűen sose lehet jó a meleg szilva-tészta aránya, minden falathoz kellene, hogy jusson szilva is, de a végén csak a fahéjas porcukor marad.

Minap a Chianti étteremben vacsoráztunk, ahol a napi ajánlat részét képezte a szilvás crumble, egyértelmű volt, hogy ez lesz a desszertem. Persze, ahogy lenni szokott, ebben is több volt a tészta, mint a szilva, de önmagában ez nem róható fel negatív pontként az étteremnek, hiszen a meleg szilva nekem soha nem lehet elég. Ezek után jött ma a szikra - merthogy épp vettem szilvát is, amolyan céltalanul, "csak, hogy legyen" alapon-, süssünk ma szilvás crumblet.

Hozzávalók: (kb. 4 adag)
500 gr szilva

2 ek cukor
1 tk fahéj
1 tk vaníliakivonat

100 gr liszt

80 gr vaj
1 ek cukor

Bekapcsolom a sütőt 180 fokra.

A szilvát megpucolom, negyedelem és egy kivajazott piteforma (ca. 20cm) aljára halmozom, megszórom a fahéjjal összekevert cukorral, meglocsolom a vaníliakivonattal. A lisztet a cukorra és a vajjal elmorzsolom, a morzsás állapoton túl (kb.3 perc) nem kell macerálni. Rászórom a szilva tetejére és ca. 30 perc alatt aranybarnára sütöm.


Igyekszem elkerülni, hogy megégessem a számat! :)

1 adag: 370kcal | zsír: 16.82g | CH: 53.36g | fehérje: 3.63g

2 megjegyzés:

dalit írta...

Ez nagggyon finom.
De mit nevezel egy adagnak ch szempontból?
Mindenesetre isteni.

VKOrsi írta...

az egesz 4 adag, tehat a negyede egy adag.